lördag 12 mars 2011

Vilsen på landet...

...var jag i tisdags. Hade bestämt mig för att ta en långpromenad. En kollega hade sagt att om man gick upp mot kyrkan här i Åled och sen svängde av till vänster så fanns det en trevlig runda man kunde gå. Jag gick, jag gick och jag gick, hade gått i 45 minuter när jag insåg att jag var nog inte alls på rätt spår. Tittade på gps:en i mobilen och såg att jag hade gått rakt ut på landet, bort från Åled. Förstod då att det skulle ta mig minst lika lång tid att gå tillbaka. Dessutom hade jag hällt i mig en hel del vatten innan jag gav mig ut och det började trycka på i blåsan nu, ganska rejält också. Jag ringde min käre sambo som fick komma och hämta mig med bil. Som det kan bli, nästa gång tar jag en runda jag känner till.

Jag trodde våren hade kommit för att stanna men ack så fel jag hade. Igår hade vi väldigt lustigt väder i Halmstad, strålande sol varvat med snö och ibland till och med snö och sol samtidigt. Hade en trevlig dag tillsammans med underbara kollegor och när solen var framme passade vi på att ta en promenad ner till havet, 
kallt men vackert.  



Efter promenaden blev det en helt underbart god hallonpaj med glass till hemma hos en annan kollega. Kvällen innan hade vi varit ute på stan och ätit god mat och druckit lite vin och öl, lite vardagslyx måste man ha. Och även lite lyx när det är fredag, då blev det thaimat samt god efterrätt och vin 
tillsammans med sambon. 




Har blivit alldeles för mycket av det goda på senaste tiden. Nästa vecka är det tänkt att jag ska göra en ordentlig rensning av kroppen så då ska jag leva på lågkalori-drinkar, hoppas på att jag kommer klara det.

Ikväll är det dags för Melodifestival-finalen och jag hoppas, hoppas och håller på 
The Moniker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar