söndag 20 mars 2011

Jordgubbsmuffins...



...åt jag idag på jobbet som efterrätt. Och då undrar ni väl varför jag gjorde det. Hur gick det med fastan?? Jag lyckades hålla ut i 3 dagar, 3 dagar utan mat, sen gav jag upp. Klarade faktiskt det längre än jag någonsin hade kunnat tro. Tredje dagen kändes det som jag skulle avlida, och det ville jag definitivt inte. Muffinsen idag var möjligtvis onödig men ack så god den var. Har kommit fram till att fasta är inget för mig. Jag älskar mat och godsaker och tänker inte avstå från detta. Istället måste jag då, som kompensation för allt gott, TRÄNA! Och det ska vi börja med imorgon var det tänkt. Ny vecka, nya möjligheter. Har tränat periodvis förr men det dyker ofta upp olika diverse saker som gör att det blir uppehåll i träningen. Jag är expert på att hitta ursäkter. Nu ska jag bara lyckas komma igång för när jag väl gjort det är det helt underbart och man till och med längtar efter träningen om man haft uppehåll en eller två dagar. Hoppas på bättre lycka denna gången. 


1 kommentar:

  1. Tre dagar det var inte illa, själv hade jag inte klarat en.
    Det är ju inte meningen att man ska plåga sig själv utan jag tror vi är på denna planet för att njuta av livet. Man ska bara hitta balansen och njuta lagom:)
    Kram

    SvaraRadera